4 Weeks to Go

We are at the 4 week countdown to BarCampMontreal. An email reminder has been sent to registrants and interested parties… at least those that actually left some way to track down their email address!

The entirety of the email is reproduced below, for those who did not leave an email address on the Registration page and thus are unreachable.

Thank you to Laura Vizbara for translating the email.

———————————————————————-
[English Message Below]

** Répondez S.V.P pour confirmer votre présence **

Cher BarCamper,

Je m’appelle Fred Ngo, et je suis l’organisateur principal du
tout premier BarCampMontréal, qui aura lieu samedi, le 21 octobre
2006. Il y a quelque temps, vous avez trouvé le site Internet du
BarCamp, et y avez indiqué votre intérêt. Je vous écrit pour vous
rappeler que le jour du camp approche!

Si vous n’avez pas regardé la liste des participants
dernièrement, vous devriez le faire. Il semble y figurer plusieurs
grands noms de visionnaires montréalais dans le domaine de la
technologie de pointe. Nous pouvons nous attendre à un évènement très
amusant.

Par contre, n’y restant que 4 semaines, il est bon temps de
penser comment vous pouvez faire un succès de votre « non-conférence
».

Rappelez-vous la devise du BarCamp: “Pas de spectateurs,
seulement des participants”. On attend que tout le monde qui assiste
au BarCamp fasse une contribution d’une manière ou d’une autre: soit
en donnant une présentation, en aidant avec une présentation, en
aidant avec l’organisation, en contribuant avec du bénévolat ou toute
autre activité qui ferait de vous un participant actif.

Si vous désirez être présent, je vous prie de communiquer avec
moi par courrier électronique à barcampmontreal@gmail.com pour
m’informer du titre et du sujet de votre présentation, ainsi que la
durée de temps que vous aimeriez être alloué. On encourage les
présentations d’avoir une durée soit de 15, 30 ou 45 minutes. (Il est
important de m’en informer pour que je puisse m’assurer d’offrir une
bonne variété de sujets parmi les présentations). Brièvement, voici
quelque sujets potentiels: Web 2.0, le marketing relié à l’Internet,
commencer une entreprise à Montréal, communications, etc. Je suis
certain que vous avez davantage de sujets en tête.

Je maintiens une liste de tâches à compléter sur le blog de
l’organisation du BarCampMontréal. S’il vous intéresse d’aider avec un
aspect quelconque de l`organisation de l’évènement, je vous prie de
m’en informer.

Finalement, je vous remercie de continuer de parler du BarCampMontréal!

Ma vision du premier BarCampMontréal consiste d’un évènement où
tout les participants auront vraiment l’occasion de se connaître et de
former des connections et des amitiés réelles qui vont endurer. Dans
cet esprit, j’ai hâte de vous rencontrer et d’avoir la chance de
connaître chacun d’entre vous..

Au plaisir de se voir au BarCampMontréal!

Fred Ngo
https://siliconisland.wordpress.com
barcampmontreal@gmail.com (pour tout relié au BarCamp)
fredngo@gmail.com (courrier personnel)

P.S. Comme d’habitude, tout les détails (le jour, l’heure, l’endroit,
etc.) sur le camp sont disponibles à
http://barcamp.org/BarCampMontreal.

———————————————————————-
** Please reply with the confirmation of your attendance. **

Dear BarCamper,

My name is Fred Ngo, and I am the primary organizer of the
inaugural BarCampMontreal, to be held on October 21st, 2006. Some time
ago, you found the BarCamp website and registered your interest. Now,
I would like to remind you that the camp is almost here!

If you haven’t taken a look at the registration list lately, you
should really do so. It looks like a “Who’s Who” of high-tech
visionaries in Montreal. We are really going to have an incredibly
good time.

But at only 4 weeks away, it is time to start thinking about how
you can make your “un-conference” a success.

Please remember that the motto of BarCamp is: “No spectators,
only participants”. We will interpret that to mean everybody who comes
to BarCampMontreal is expected to contribute in some fashion: by
giving a presentation, helping with a presentation, helping with the
organization, volunteering, or otherwise being an active participant.

If you would like to present, please send me a note at
barcampmontreal@gmail.com to let me know the title and topic of your
presentation and how long of a timeslot you would like. We are
encouraging presentations to be 15 minutes, 30 minutes, or 45 minutes
long. (It is important to let me know so that I can make sure we have
a good variety of presentation topics.) Some potential topics off the
top of my head: Web 2.0, open-source software, internet marketing,
startup life in Montreal, communications and buzz, venture capital,
angel investing, etc. I am sure you can think of many more.

I maintain a list of “To Do” items at the BarCampMontreal
organizational blog at https://siliconisland.wordpress.com. If you
would like to help out with any of the organizational tasks, please do
let me know.

Last but not least, please do continue to spread the word about
BarCampMontreal!

My vision of the inaugural BarCampMontreal is one where all the
participants will actually be able to get to know each other and make
real, lasting connections and friendships. In that spirit, I look
forward to meeting and getting to know each and every one of you.

See you at BarCampMontreal!

Fred Ngo
https://siliconisland.wordpress.com
barcampmontreal@gmail.com (BarCamp stuff)
fredngo@gmail.com (Personal)

P.S. As always, all the details (date, time, location, etc.) about the
camp are available at http://barcamp.org/BarCampMontreal.

Advertisements
3 comments
  1. J’ai créé http://www.barcampmontreal.org/wiki pour mettre la liste des présentations possibles, un “white-board” avant la conférence, parce que je trouvais que c’était trop d’info pour mettre sur barcamp.org… alors, don’t hesitate to post there!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: