Final Information Email

The final information email that was sent this morning, reproduced in its entirety:

——————————————————————————–

[English Below]

Information de dernière minute pour le BarCampMontréal du samedi 21 octobre

1. Addresse et stationnement
2. Cédule
3. Inscription et mise en place
4. T-Shirts
5. Bouffe, boissons et quoi apporter
6. Présentations
7. Après la conférence
8. Commanditaires

1. Addresse et stationnement
—————————-
L’adresse est le 486 St-Catherine Ouest, #303. ***C’est au troisième
étage***. La rue transversale est Aylmer.

Il y a du stationnement disponible autour, gratuit dans les rues
avoisinantes et quelques stationnements payants. Nous vous
recommandons de venir en métro, la station McGill est à 3 minutes de
marche. Ne stationnez pas à l’arrière du building, c’est réservé aux
locataires et vous allez vous faire remorquer!

2. Cédule
———
* 8:30 Rencontre des organisateurs et des bénévoles (vous êtes bienvenus!)
* 9:00 Inscription des participants
* 9:30 Début des présentations
* 12:00 Dîner
* 13:00 Fin du dîner, début des présentations de l’après-midi
* 18:00 Fin des présentations
* 18:30 On va prendre un verre et jouer au pool au Istori juste à côté.

3. Inscription et mise en place
——————————-
L’inscription est à 9h00 précise. Arrivez à l’heure pour vous inscrire
et recevoir votre “nametag”, vous faire assigner une case horaire pour
votre présentation et commander un t-shirt. Si vous êtes en retard
(après 9h30), nous ne pouvons vous garantir ni votre t-shirt ni votre
présentation! On a d’autre chose à faire que de rester assis à la
table de l’entrée toute la journée!

De plus, si vous pouvez arriver plus tôt (je sais, c’est cruel!) nous
apprécions toute aide, que ce soit vos bras, vos dix doigts ou vos
idées… c’est à 8h30.

4. T-Shirts
———–
Le design des t-shirt sera disponible sur place à l’inscription. Vous
pourrez spécifier la taille qui vous convient pour que nous puissions
les commander. Les t-shirts sont gratuits aux 60 premiers inscrits.

5. Bouffe, boissons et quoi apporter
————————————
Grâce à nos commanditaires un dîner sous forme de buffet sera servi
(avec une sélection pour les participants végétariens parmin nous).
Afin de réduire les déchets, nous vous demandons d’amener vos
ustensiles et assiettes. Des bouteilles d’eau seront disponibles sur
place.

Nous ne servirons pas de jus/café/thé/etc sur place. Si vous désirez
consommer ce type de boissons il n’en tiens qu’à vous d’apporter vos
consommations (pas d’alcool sur place svp).

Si vous apportez votre ordinateur portable svp aussi prévoir un cable
d’extension ou un “power strip”, le nombre de prises électriques est
limité.

6. Présentations
—————-
Les présentations commencent à 9h30. Les présentations seront limités
à 15 minutes afin de permettre au plus de participants possibles de
présenter. C’est plus dynamique comme ça aussi! De plus, ça permet
d’avoir une variété de points de vue et de sujets.

Nous avons un projecteur disponible sur place (1024×768) n’oubliez pas
vos adpateurs VGA si vous avez un cable autre. Nous sommes encore à la
recherche d’un écran pour les projections. Au pire on mettra un drap
ou directement sur le mur!

Un tableau sur pattes et des affiches auto-collantes seront aussi
disponibles sur place, amenez vos marqueurs par contre. Une télévision
avec un lecteur DVD est aussi disponible.

7. Après la conférence
———————-
Après la conférence, nous irons prendre un verre (ou deux!) au pub
Istori qui est situé dans le même édifice (http://www.istori-bar.com).
Tous sont les bienvenus à cet endroit et le nombre de place n’y est
pas limité (c’est pas mal grand).

8. Commanditaires
—————–
BarCamp Montréal a été rendu possible grâce au généreuses
contributions des commanditaires suivants :

1. Radialpoint (www.radialpoint.com)
2. Openface Internet (www.openface.ca)
3. Garage Technology Ventures (www.garagecanada.com)
4. Airborne Entertainment (www.airborne-e.com)
5. Ecole de Danse Swing Cat’s Corner (www.catscorner.ca)

Nous vous attendons samedi pour cet évènement que nous espérons
dynamique, intéressant et amusant!

Les organisateurs de BarCamp Montréal.

——————————————————————————–
——————————————————————————–

Final Information for BarCampMontreal, Saturday October 21st

1. Address and Parking
2. Schedule
3. Registration and Setup
4. T-Shirts
5. Food and Drink, What to Bring
6. Presentations
7. After-Conference
8. Sponsors

1. Address and Parking
———————-
The address is 486 St. Catherine Street West, Suite 303. ***This is on
the 3rd floor***. The nearest intersection is Aylmer.

There is street parking available and at least paid two parking lots
nearby, but you will have to come very, very early to find free street
parking. We recommend the Metro; the location is a 3 minute walk from
the McGill station.

Please do not park in the small private parking lot behind the
building, you will be towed. (I know, I was towed before… ;-) )

2. Schedule
———–
* 8:30am Setup crew meets
* 9:00am Registration opens
* 9:30am Presentations begin
* 12:00pm Lunch begins
* 1:00pm Lunch ends
* 6:00pm Presentations end, everybody helps cleanup
* 6:30pm Everybody goes for beers at istori

3. Registration and Setup
————————-
Registration is at 9:00am SHARP. Please arrive on-time, so you can
register and get your name tag, sign up for a presentation slot, and
get sized for your t-shirt order. If you do not arrive in time for
registration, I cannot guarantee you a t-shirt! We are not going to
keep the registration counter open the whole day, you know. ;-)

In addition, we encourage you to come even earlier to help with setup!
If you’d like to flex your muscles a little bit, setup time is at
8:30am.

4. T-Shirts
———–
The design of the t-shirt will be available for viewing at the
registration counter. You will specify your size on your registration
form, and the t-shirts will be ordered after the event. T-shirts are
FREE to the first 60 registrants.

5. Food and Drink, What to Bring
——————————–
Thanks to our sponsors, a simple lunch buffet is being provided for
both vegetarians and non-vegetarians. In the spirit of reducing waste,
we ask that you bring along a mug, tupperware, and eating utensils…
all the better to bring leftovers home if there is any!

There will be plenty of free bottled water available.

Unfortunately there will be no coffee/tea/juice/etc so if you
absolutely need coffee please bring your own supply.

If you are going to use your laptop, please bring an extension cord
and/or a power-strip.

6. Presentations
—————-
Presentations will start at 9:30am. There has been a flood of
presentation ideas, so we are asking that presentations be kept to 15
minutes each. We want to give everybody a chance and promote a more
dynamic and varied experience.

We have a projector available (1024×768), but are still looking for a
projection screen. If you have one that you can loan for the day,
please let me know right away by return email! Otherwise we will be
stuck projecting onto the wall.

We also have a tripod with pads of paper that can be used as well.
Please bring a black marker if you want to use the tripod with paper.

A TV with a DVD player is also available.

7. After-Conference
——————-
After the conference is over, many people will head downstairs to the
conveniently located Istori Bar (http://www.istori-bar.com) for beers.
If this interests you, please reserve the time for it!

8. Sponsors
———–
BarCampMontreal would not have been possible without the generous
support of the following sponsors:

1. Radialpoint (www.radialpoint.com)
2. Openface Internet (www.openface.ca)
3. Garage Technology Ventures (www.garagecanada.com)
4. Airborne Entertainment (www.airborne-e.com)
5. Ecole de Danse Swing Cat’s Corner (www.catscorner.ca)

This is going to be a great event. See you on Saturday!

The BarCampMontreal Organizers

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: